Blodige Trafford


Ukens blogg kom desverre en tanke på overtid ettersom jeg har hatt en del problemer med bruker kontoen min her på blogger.com. Men fortvil ikke, selvom blogg-innlegget kommer litt sent kan jeg forsikre om at det holder den gode standaren. Ukens blogg innlegg handler nemmelig om reportasje. Jeg har altså prøvd meg som reporter i en nokså fengene sak:


I dag klokken kvart over fire, norsk tid, oppstod det et villt slagsmål på fotball stadionen "Old Trafford" i England. Mitt under den avgjørende Champions League kampen mellom Liverpool og Manchester United angrep en av hjemmlagets forsvarsspillere Liverpools angrepsspiller med nevene. Ikke bare spillerene ble rystet men hele station fyllt opp med over 76000 tilskuere samt. en hel del presse mennesker fikk pannikk. Det var dette ene slaget som traff Liverpools Steve Finnan i annsiktet som utløste tidenes største fysiske fotball krig. Mer eller mindre alle spillerene som var på banen angrep hverandre med bare nevene, dette førte selfølgelig til at stort rabalder melder det Engelske fotball bladet "Footballer". Dette mener Manchester Uniteds trener Tom Curry til oss i "blogger.com" rett etter hendelsen:

- "Hva mener du syldes slagsmålet på Old Trafford?"

- "Dette er som dere skjønner en stor katastrofe for Engelsk fotball. Jeg har enda ikke fått noe bakgrunnsinformasjon om hendelsen så jeg kan ikke uttale med i storgrad om dette" forteller en fortvilet Curry

- "Hvordan konsekvenser vil dette ha for laget?"

- "Jeg har ikke turt å tenke på hvor store de vil bli, men de blir nok hverfall ikke små"
Vår alles Kong Harald var tilstede under kampen med ble heldigvis ikke skadet under episoden ettersom den kongelige garden var tilstede.

Ingen kommentarer: