Blogg Blogg

Yes folkens da er det tid for nok en Blogg her på Blogger.com. Denne gangen skal jeg sammenligne noen andre blogger med hverandre. Noe som kommer til å bli utrolig spennende.

Jeg har altså valgt å sammenligne denne bloggen: http://www.oslostil.com/ som handler om klesstil og fashion med denne fine bloggen http://www.vgb.no/20075 som er selveste Petter Solberg sin blogg og denne http://www.vgb.no/341 som handler om jakt.

Det er store forskjeller mellom disse tre bloggene, og den største forskjellen er nok innholdet noe jeg ikke har tenkt til å fokusere noe særlig på i dette innlegget. Det jeg skal ta for meg er for det meste oversikt, utforming osv.

Den første bloggen "oslo stil" er en oversiktlig blogg som er lett å lete seg frem i. Den er bygget opp på forskjellige måter noe som gjør at det er vansklig å bestemme hvordan den er satt opp. Den har en meny på venstre side som kan minne om trestruktur. I tillegg har siden en kalender som viser forskjellige måneder og hvordan stil som var inn denne måneden, denne inndelingen kan minne om vevstruktur. Jakt bloggen "på hjortefot" derimot har en mye mindre oversiktlig struktur med en hel del pekere til forskjellige noder. Dette fører til at jeg putter denne bloggen under "vev struktur" kategorien. Bloggen til Petter Solberg er bygd opp på samme måte med masser av lenker som fører til diverse noder.


Hvis vi ser bort ifra struktur er jakt bloggen veldig flink til å bruke masse forskjellige virkemiddler som bilder, videoer og man har også mulighet til å rate innleggene. Alle de 3 bloggene har masse bilder noe som etter min mening er positivt. Petter Solberg sin blogg ser ikke ut til å bli oppdatert særlig ofte i forhold til jakt bloggen som oppdateres jevnlig og "oslo stil" som oppdateres hver måned.

Jeg vil si at den beste bloggen er "Oslo stil" dette er rett og slett fordi jeg liker det litt minimalistisk og de andre bloggene har så mye rot.

Ingen kommentarer: